Anketa

Da li se slažete sa LHC projektom u CERN-u?
 

Naši partneri

Eurekalert

Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!

Recept za duži život

PDF Ispis E-mail
Ocjena: / 7
LošeOdlično 
Utorak, 08 Siječanj 2008

Recept za duži život Dugogodišnja studija Univerziteta u Kembridžu je dala odgovor na pitanje, na koji način trebamo živjeti da bismo živjeli što duže.

Sprovedena studija je dokazala način, na koji se najviše isplati živjeti ako želimo imati što duži i zdraviji život. U studiji je praćeno 20244 ljudi od 1993. godine do 1997. Ova studija predstavlja najveću studiju sprovedenu do sada na temu prehrane i zdravlja.

Zaključak je jednostavan: Redovno pridržavanje četiri stvari, život produžava čak i za 14 godina.

Te četiri stvari su:

  • 1. nepušenje,
  • 2. sport,
  • 3. konzumiranje male količine alkohola,
  • 4. pet porcija voća i povrća dnevno.

Starost testiranih osoba je iznosila između 45 i 79 godina, a osobe su sve stanovnici jednog te istog britanskog gradića za koje nije bilo poznato da boluju od bilo kakve srčane bolesti ili vrste raka i sve do 2006. godine su praćeni svi smrtni slučajevi.

Dužina života osobe koja se ne pridržava nijedne od ove četiri stvari otprilike odgovara dužini života 14 godina starijoj osobi koja ispunjava sva četiri uslova za zdraviji život, pokazala je studija. Ovaj zaključak je neovisan o telesnoj težini.

Osobe su morale ispuniti kao prvo upitnik u kojem su mogle sakupiti broj bodova od 0 do 4. Jedan bod bi bio za pitanje pušenja, jedan za sport, jedan za umanjenu konzumaciju alkohola i jedan za pet porcija voća i povrća dnevno.

U kategoriji za sport bi ona osoba dobila 0 bodova koja obavlja kancelarijski posao i ne bavi se nikakvim sportom u slobodno vrijeme.

Konzumacija alkohola dnevno nije smjela prijeći preko dvije čaše vina što odgovara polu litre pive.

Udio voća i povrća u prehrani se odredio razinom vitamina C u krvi.

Nakon nekih 11 godina naknadnog provjeravanja osoba, kod osoba sa 0 bodova je vjerovatnoća umiranja bila za četiri puta veća nego kod osoba sa četiri boda.

Ova studija bi se naravno morala ponoviti i u drugim regijama, ako se želi dokazati vjerodostojnost zaključka studije. Međutim, iako se i ranije znao dobar utjecaj navedene četiri stvari na zdravlje, ovo je prvi put da je sprovedena konkretna studija na tu temu.


Povezane teme

Wellness

Wellness
Zapadni ritam života koji se polako širi i u naše krajeve najbolje se može objasniti samo jednom rečenicom vrijeme je novac.

Sok od jabuke i banana može smanjiti pojavu astme u djetinjstvu

Sok od jabuke i banana može smanjiti pojavu astme u djetinjstvu
Jabuke i riba tokom trudnoće mogu smanjiti pojavu astme kod djece. Vitamin E tokom trudnoće može spriječiti pojavu astme kod djece i biljni flavonoid također štiti od astme.

Coca Cola traži inspiraciju u medicini i kafi

Coca Cola traži inspiraciju u medicini i kafi
Coca Cola je ove sedmice najavila planove isticanja tradicionalne medicine u Kini u svrhu razvijanja portofolije pića koje je više bazirano na prehrambenim dodacima.

Vjera i zdravlje bi trebali biti povezani

Vjera i zdravlje bi trebali biti povezani
Istraživanje je pokazalo da su vjerovanje i duhovnost povezani sa pozitivnim fizičkim i mentalnim zdravljem; međutim, većina studija se fokusirala na osobe sa smrtnim oboljenjima.

Da li je rukopis “ogledalo” našeg srca?

Da li je rukopis “ogledalo” našeg srca?
Rani znakovi srčanih oboljenja mogli bi se uočiti u rukopisu, kaže jedan istraživač

Posjete: 710
Komentari (0)add
Napišite komentar
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
smile
wink
laugh
grin
angry
sad
shocked
cool
tongue
kiss
cry
smaller | bigger

security image
Upišite prikazane znakove


busy
 
« Prethodna   Sljedeća »

© 2007 - 2008 UPNT Naučni Magazin - Magazin Udraženja Prijatelja Nauke i Tehnologije. Developed by UPNT