Pretraga

Naši partneri

Eurekalert

WhizBase

South East Europe TV

Valid XHTML 1.0 Transitional

Omega-3 štiti rožnicu oka

PDF  | Ispis |  E-mail
Srijeda, 26 Prosinac 2007

Omega-3 štiti rožnicu oka Postoji mnogo razloga zbog kojih je dobro jesti ribu, hranu bogatu popularnim masnim kiselinama zvanim omega-3. Istraživači su otkrili da hrana obogaćena omegom-3 pomaže kod zaštite i oporavka oštećene rožnice kod miševa (ljudski genom dijeli 99% gena s miševima).

Ovo otkriće je značajno jer bi moglo dovesti do prevencije sljepoće kod prijevremeno rođene djece ili kod odraslih koji pate od makularne degeneracije.

Ova studija je objavljena u magazinu “Nature Medicin”, a na njoj su radili istraživači sa Univerziteta Harvard na čelu sa oftalmologom Kipom Connorom.

Istraživači su davali dvjema grupama skotnih ženki miševa skoro pa istu hranu. Jednoj grupi su davali hranu koja je 2% obogaćena masnim kiselinama omega-3 (oslikava japansku ishranu), a drugoj hranu koja je 2% obogaćena omega-6 kiselinama (oslikava američku ishranu).

Ženke su između ostalog bile izložene visokoj razini kisika što je dovelo do oštećenja krvnih žila u tkivu rožnice. Kada je razina kisika vraćena u normalu, došlo je do rasta novih krvnih žila, većih od uobičajenih jer je oko novu razinu kisika “shvatilo” kao nisku što je dovelo do oštećenja vida. Ovo je zabilježeno i kod novorođenih miševa čije su majke primale omega-6, ali potomci ženki miševa koje su primale omegu-3 imali su zdravo razvijenu rožnicu.

Kod čovjeka do rasta abnormalnih krvnih žila dolazi proporcionalno sa porastom kisika, što u većini slučajeva dovodi do sljepoće kod prijevremeno rođenih beba, dijabetičara, i starijih osoba. Connor i njegovi saradnici i dalje proučavaju utjecaj omega-3 i omega-6 na čulo vida. Njihovi rezultati biti će objavljeni tokom 2008 godine.


Povezane teme

Unilever povezuje dodatne nutrijente sa poboljšanim učenjem kod djece

Unilever povezuje dodatne nutrijente sa poboljšanim učenjem kod djece
Evropski znanstvenici su demonstrirali da prehrana može poboljšati učenje i pamćenje kod djece školske dobi.

Nema fer igre kod čimpanzi

Nema fer igre kod čimpanzi
U igri ultimatuma akter 1 dobija određenu sumu novca. Može ga dijeliti s akterom 2. Ako akter 2 prihvati novac, obojica određenu svotu novca nose kući; a u slučaju da odbije, niko ne nosi ništa.

Lijekovima protiv traume

Lijekovima protiv traume
Do sada je jedini način u borbi protiv straha bila konfrontacija sa događajem kojeg se osoba boji. Po prvi put je pronađen način rješavanja trauma kemijskim putem.

Majmuni znaju sabirati

Majmuni znaju sabirati
Nakon što su čimpanze dokazali da redoslijed brojeva brže pamte nego ljudi, evo još jedno iznenađenje: rezus majmuni mogu sabirati brojeve i to gotovo brzo i precizno kao ljudi.

Naučnici otkrili način kako da produže život do 800 godina

Naučnici otkrili način kako da produže život do 800 godina
Postoji način na koji se živim organizmima može produžiti život, tako da je moguće da bi i ljudi mogli živjeti čak do 800 godina.

 
« Prethodna   Sljedeća »

© 2007 - 2010 UPNT Naučni Magazin - Magazin Udraženja Prijatelja Nauke i Tehnologije. Developed by UPNT powered by Aster-Dev
Generated in 0.98830 Seconds