Pretraga

Naši partneri

Eurekalert

WhizBase

South East Europe TV

Valid XHTML 1.0 Transitional

Mediteranska hrana pomaže Alzhajmerovim bolesnicima da žive duže

PDF  | Ispis |  E-mail
Subota, 15 Rujan 2007

Mediteranska hrana pomaže Alzhajmerovim bolesnicima da žive dužeST. PAUL, Minn. – Mediteranska hrana može pomoći osobama kod kojih je dijagnozirana Alzhamerova bolest da žive duže nego pacijentima koji jedu više tradicionalnu zapadnu hranu. Studija je objavljena 11. septembra, 2007, u medicinskom magazinu Američke Akademije Neurologa.

Ova studija je u New Yorku pratila 192 osobe sa Alzhajmerovom bolešću u prosjeku četri i po godine. A tokom istraživanja umrlo je 85 osoba. Istraživaći su došli do zaključka da u 76 posto slučajeva pacijenti koji su se najviše pridržavali mediteranske hrane nisu umrli tokom istraživanja, za razliku od ispitanika koji nisu uzimali mediteransku hranu.

“Ljudi koji su se više pridržavali mediteranske hrane, smanjili su stepen mortaliteta” dokazuje studija autora Nikos Scarmeas, MD, MSc, Columbia University Medical Center u New York, i člana Američke Akademije Nerologije. “Naprimjer pacijenti koji pate od Alzhaimerove bolesti, a koji se pridržavaju mediteranske hrane smanjuju stepen mortaliteta, živjeći u prosjeku duže za jednu godinu i tri mjeseca od pacijenata, koji se ne pridržavaju mediteranske hrane.”

Pretodna istraživanja Scarmeas-a i saradnika demonstrirala su da zdravi ljudi koji jedu mediteransku hranu smanjuju rizik oboljenja od Alzhaimerove bolesti. Studije su također pokazala da ljudi koji se više pridržavaju mediteranske hrane žive duže za razliku od onih koji se više hrane tradicionalnom zapadnom hranom tj. hranom koja je više zasićenom sa masnoćom i mesom i manjim unosom voća i povrća.

“Nove prednosti mediteranske hrane sve se više dokazuju” kaže Scarmeas. “Moramo više istražiti da bi doznali da li jedenje mediteranske hrane također pomaže Alzhaimerovim pacijentima da imaju manje kognitivne smetnje, održavajući njihove svakodnevne vještine, radi kvalitetnijeg života.

Mediteranska hrana uključuje veće unošenje voća, povrća, mahuna, žitarica, ribe tj. hranu sa manjom količinom masnih kiselina, odnosno smanjenu količinu masnih kiselina, mlječnih proizvoda, mesa i peradi; i manji unos alkohola.


Povezane teme

Nove tehnike mogu pomoći ranijem dijagnosticiranju raka

Nove tehnike mogu pomoći ranijem dijagnosticiranju raka
Ranije otkrivanje neke bolesti je veoma važno za uspješno liječenje. Zato je razvoj novih metoda za dijagnosticiranje vruće istraživačko polje, gdje je veoma mali korak veoma bitan.

Ko je sposobniji – stari ili mladi liječnik?

Ko je sposobniji – stari ili mladi liječnik?
Ko nam može bolje pomoći - star i iskusan liječnik ili mlad, pun novih saznanja o medicini? Studija na Florida State Univerzitetu je dokazala da odgovor na ovo pitanje zaista nije jednostavan.

Atkinsova dijeta pospješuje pojavu arterioskleroze

Atkinsova dijeta pospješuje pojavu arterioskleroze
Nakon dugogodišnjeg dvoumljenja naučnika između dijete u kojoj se smanjuje masnoća i dijete u kojoj se smanjuju ugljikohidrati, pobijedila je prva jer druga pospješuje arteriosklerozu.

 
« Prethodna   Sljedeća »

© 2007 - 2010 UPNT Naučni Magazin - Magazin Udraženja Prijatelja Nauke i Tehnologije. Developed by UPNT powered by Aster-Dev
Generated in 1.43158 Seconds