Anketa

Koliko često posjećujete našu stranicu?
 

Naši partneri

Eurekalert
Savremeni Borbeni Avioni
Magazin Ekspert

Sindikate


Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!

Krvno srodstvo – više potomaka?

PDF Ispis E-mail
Ocjena: / 5
LošeOdlično 
Utorak, 12 Veljača 2008

Krvno srodstvo – više potomaka?Islandska studija farmaceutske firme, DeCode je dokazala da parovi koji su u srodstvu, tj. u trećem i četvrtom koljeno, imaju više potomaka.

Farmaceutska firma u Islandu je vodeća kad su u pitanju genetska istraživanja familijarnih stabala i historije bolesti Islanđana na osnovu krvnih nalaza ili proba uzoraka tkiva.

Naučnici su u sklopu ove firme pratili podatke zadnjih 165 godina i zaključili da su parovi koji su bili u krvnom srodstvu imali više potomaka, tj. i njihova djeca su imala više potomaka.

Istraživanja ovog tipa u Islandu daju relativno dobre rezultate kada se uzme u obzir da ova firma posjeduje detaljne genetske informacije o 280000 otočana u Sjevernoj Europi.

Na primjer su između 1800. i 1824. parovi koji su bili u trećem koljenu imali u prosjeku 4,04 djece i 9,17 unučadi. U usporedbi s tim su parovi koji su u još daljem krvnom srodstvu imali 3,34 djece i 7,31 unučadi.

Sličan odnos je bio i 1924. i između 1949. Slični rezultati su bili i kod parova koji su četvrto koljeno. Međutim, što je srodstvo bilo intenzivnije, to jeste bilo i više djece, ali su djeca prije umirala ili nisu imala mnogo potomaka.

Zapadna civilizacija danas bračne zajednice među srodnicima smatra nečim lošim, ali to nije bilo uvijek tako, rekao je genetičar, Alan Bittles sa univerziteta “Edith Rowan University” u Perth-u. Naime, u 19. stoljeću je sklapanje ovakvih brakova predstavljalo nešto normalno. Pogotovo u kraljevskim porodicama. Međutim, na osnovu čestih slučajeva u kojim su djeca bila bolesna već nakon rođenja ili postajala bolesna, ovaj običaj je postajao sve rijeđi dok se nije gotovo iskorijenio.

Kari Stefansson iz firme DeCode smatra da ovi slučajevi u prošlosti ne moraju značiti da ovako mora i biti. Međutim, podatci o bolestima potomaka ovakvih brakova ne postoje.

Zaključak studije jeste da rođaci u trećem i četvrtom koljenu imaju najviše potomaka sa najmanje rizika za potomstvo.

Posjete: 367
Komentari (0)add
Napišite komentar
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
smile
wink
laugh
grin
angry
sad
shocked
cool
tongue
kiss
cry
smaller | bigger

security image
Upišite prikazane znakove


busy
 
« Prethodna   Sljedeća »

© 2007 - 2008 UPNT Naučni Magazin - Magazin Udraženja Prijatelja Nauke i Tehnologije. Developed by UPNT