|
|
Kod žena kofein može zaštititi pamćenje |
|
|
|
| Četvrtak, 20 Rujan 2007 | |||||||
|
Studija je pronašla da žene u dobi od 65 godina, pa naviše, koje su pile više od tri šoljice kafe ili čaja na dan imale su manje zabilježeno propadanja na testu pamćenja, za razliku od žene koje su pile jednu šoljicu kafe ili čaja na dan. Rezultati su potvrđeni čak i poslije kada su istraživači dodali i druge faktore koji bi mogli utjecati na sposobnosti pamćenja, kao naprimjer, godine, edukacija, invaliditet, depresija, povišen krvni pritisak, lijekovi, kardiovaskularne bolesti i druge hronične bolesti. “Kofein je psihostimulat koji smanjuje kognitivna propadanja kod žena,” kaže studija autora Karen Ritchie, PhD, of INSERM, the French National Institute for Health and Medical Research, in Montpellier, France. “Dok mi imamo neke ideje kako ovo biološki radi, mi moramo bolje razumjeti kako kofein utječe na mozak, prije nego što moženo početi promicati kofeinsku konzumaciju kao način smanjenja kognitivnih propadanja. Ali rezultati su zanimljivi- upotreba kofeina je već rasprostranjena i ima manji utjecaj nego druga vrsta liječenja kognitivnih propadanja, i to zahtjeva relativno mali iznos za korisne utjecaje.” U studiji je bilo uključeno 7000 ljudi čije kognitivne sposobnosti i kofeinska potrošnja ocjenjena tokom četri godine. U poređenju sa ženama koje su pile jednu šoljicu kafe ili manje na dan i one žene koje su pile više od tri šoljice kafe su pokazivale manje propadanje u pamćenju. Osim toga značaj se povećavao sa godinama- žena koje su pile kafu imale su 30% manja propadanja u pamćenju u 65 godini i dostižući 70% manje za dob od 80 godina. Konzumenti kofeina čini se da nisu imali nižu učestalost demencija. “Mi stvarno trebamo provesti jednu dužu studiju da bi vidjeli da li kofein štiti povjavljivanju demencije; može biti da kofein usporava proces demencije, prije nego što sprečava,” kaže Ritchie. Ritchie kaže da istraživači nisu sigurni zašto kofein nije pokazao isti rezultat i kod muškaraca. “Žene mogu biti više osjetljive na utjecaje kofeina,” kaže ona. “Njihovo tjelo može različito reagovati na stimulant ili mogu različito metabolizirati kofein.”
Set as favorite Bookmark
Email This
Posjete: 478 Komentari
(0)
|
|||||||
| « Prethodna | Sljedeća » |
|---|





ST. PAUL, MN- Kofein može pomoći starijim ženama da zaštite svoje vještine koje su vezane za mišljenje, prema studiji koja je objavljena 7. augusta u medicinskom magazinu Američke Akademije Neurologije.



