Pretraga

Podijeli ( novo! )



Naši partneri

Napravi svoj website, online za samo 250KM
Eurekalert

WhizBase Server Pages

Valid XHTML 1.0 Transitional

Ishrana pogoduje razlike među različitim vrstama

PDF  | Ispis |  E-mail
Utorak, 05 Veljača 2008

Ishrana pogoduje razlike među različitim vrstamaKoristeći miševe kao model, istraživači sa Max Planck Instituta za evolucijsku antropologiju su povezali neke razlike među čimpanzama i ljudima sa ishranom.

Ljudi imaju drugačiju prehranu nego majmuni. Ne samo da konzumiramo više mesa i masnoća od majmuna, mi i kuhamo našu hranu.

Smatra se da su ovo ključne stvari u čovjekovoj evoluciji, mada do danas nije detaljnije proučavana fiziološka i genetska razlika između ljudi i majmuna na toj osnovi.

Hraneći miševe u laboratoriju „ljudskom“ i „majmunskom“ hranom u periodu malo dužem od 2 sedmice, istraživači sa pomenutog instituta su uspjeli da rekonstruišu neke fiziološke i genetske razlike koje su se pojavile kod ljudi i čimpanzi.

Istraživači su im dali tri različite vrste hrane: hranu koju čimpanze dobijaju u zoološkom vrtu (samo voće i povrće), hranu koju istraživači jedu u institutskoj kafeteriji i čistu fast-food hranu iz McDonald'sa (što je uzrokovalo da se miševi udebljaju).

Razlike u ishrani su se pokazale ponajviše u djelovanju na jetru, čime se misli na način na koji je hrana uzrokovala promjene u genima. Nikakve razlike nisu uočene u mozgu.

Dio gena na kojem se primjetila razlika je prije eksperimenta uočen kao „različit kod čimpanzi i čovjeka“. Ovo aludira na to da je do te promjene došlo promjenom ishrane.

Dalje, geni povezani sa ishranom, pokazalo se da su se i brže razvijali – proteini i promoter sekvence ovih gena su se mijenjale brže nego očekivano. Najvjerovatnije zbog prilagodbe novoj ishrani.


Povezane teme

I životinje imaju svoja prava

I životinje imaju svoja prava
U ovom tekstu pokušat ćemo vam približiti PETA-u, najpoznatiju i najveću organizaciju za zaštitu prava životinja na svijetu.

Lijekovima protiv traume

Lijekovima protiv traume
Do sada je jedini način u borbi protiv straha bila konfrontacija sa događajem kojeg se osoba boji. Po prvi put je pronađen način rješavanja trauma kemijskim putem.

Omega-3 štiti rožnicu oka

Omega-3 štiti rožnicu oka
Postoji mnogo razloga zbog kojih je dobro jesti ribu, hranu bogatu masnim kiselinama omega-3. Istraživači su otkrili da hrana obogaćena omegom-3 pomaže kod zaštite i oporavka oštećene rožnice.

Kod čimpanzi postoji nešto kao kultura

Kod čimpanzi postoji nešto kao kultura
Društveno ponašanje inducirano kulturom se do sada smatralo svojstveno samo ljudskom rodu, ali naučnici sa Univerziteta u Liverpoolu su ga pronašli i među različitim kolonijama čimpanzi.

Matematičari modelirali snježne pahuljice

Matematičari modelirali snježne pahuljice
Trodimenzionalna pahuljica snijega se sada može proučavati i na kompjuteru pomoću programa kojeg su razvili matematičari sa UC Davisa i Univerziteta u Wisconsin-Madison.

 
« Prethodna   Sljedeća »

© 2007 - 2012 UPNT Naučni Magazin - Magazin Udraženja Prijatelja Nauke i Tehnologije. Developed by UPNT powered by Aster-Dev
Generated in 1.15861 Seconds